winkelwagen Winkelmandje
Items: 0
Totaalprijs: € 0,00

EQ Babbelspel

> EQ Babbelspel EQ Babbelspel EQ Babbelspel EQ Babbelspel
EQ Babbelspel
Geschikt voor groep 3 t/m 8
€ 69,00

EQ Babbelspel

Een babbelspel waar emotionele intelligentie centraal staat. In dit dynamische ganzenbord worden emoties bespreekbaar, leer je jezelf en de anderen beter kennen en worden sociaal-emotioneel moeilijke thema's op speelse wijze aangekaart.

Inhoud van de doos
> Spelbord
> 1 dobbelsteen
> 8 pionnen
> 8 X 6 beloningsringen
> 6 X 20 opdrachtkaarten


Doel van het spel
EQ, Emotionele intelligentie: De vaardigheid in het omgaan met emoties.
"Je gevoelens kunnen herkennen en ze gebruiken om goede beslissingen te nemen. In staat zijn met je gevoelens om te gaan, ze een plaats te geven. Maar ook empathie tonen, gevoelens van anderen kunnen waarnemen en er rekening mee houden."

Een zeer belangrijk thema in deze samenleving, dat naast kennis een steeds belangrijkere plaats inneemt. Maar waarom is EQ nu juist zo belangrijk? EQ-voorvechters beweren dat iemand met een
hoog EQ empathischer en daarom succesvoller is. EQ -tests worden daarom vaak gebruikt als onderdeel van personeelsselectie. Daarbij staat voorop dat niet alleen kennis maar ook empathie belangrijk is voor het succesvol functioneren in een organisatie. Logische beslissingen botsen immers vaak met emoties, spanningen en gevoeligheden.

EQ omvat dus zowel persoonlijke al sociale vaardigheden, die alle uitgebreid aan bod komen in dit spel.

Met het EQ babbelspel worden kinderen vanaf 7 jaar spelenderwijs geconfronteerd met allerlei verschillende emoties en situaties. Gevoelens worden zo bespreekbaar, kinderen leren zichzelf en
elkaar op een andere manier kennen.

6 rubrieken
De vaardigheden zijn opgesplitst in 6 rubrieken met elk hun eigen kleur. Per rubriek zijn er 20 opdrachtkaarten.

Het spel wordt best gespeeld onder begeleiding en is bedoeld voor 2 tot 8 spelers van 7 tot 12 jaar.

De 6 rubrieken:

EMPATHIE / MEEVOELEN:
Bewust zijn van andermans gevoelens, behoeften en zorgen. Begrip tonen voor de anderen. Maar ook aanvoelen waarin anderen zich moeten ontwikkelen en hun mogelijkheden versterken.


COMMUNICATIE:
Het uitzenden van duidelijke en overtuigende boodschappen. Hanteren van effectieve bemiddelingsstrategieën. Het onderhandelen over en oplossen van geschillen.


OMGAAN MET STRESS / ZELFBEHEERSING:
Omgaan met je innerlijke toestand, impulsen en vindingrijkheid. Verantwoordelijkheid nemen voor persoonlijke prestaties. Flexibiliteit in het omgaan met verandering.


ZELFBEELD:
Je eigen innerlijke toestand, voorkeuren, vindingrijkheid en intuïties kennen. Het herkennen van je emoties en hun effecten. Ken je innerlijk bronnen, kwaliteiten en beperkingen. Ken je eigenwaarde en capaciteiten. 


OMGAAN MET EMOTIE:
Je gevoelens herkennen en een plaats kunnen geven. Volharding in het nastreven van doelen ondanks hindernissen en tegenvallers. Omgaan met verstorende emoties en impulsen. Flexibiliteit in het omgaan met verandering. Emoties herkennen bij anderen.


IK EN DE ANDEREN:
In staat zijn de gewenste reacties bij anderen op te wekken. Je aanpassen aan de doelen van de groep of organisatie. Het inspireren en leiden van groepen en mensen. Het onderhandelen over en oplossen van geschillen. Hoe zien anderen jou? Het samenwerken met anderen om gezamenlijke doelen te bereiken.



Op de achterzijde van elke opdrachtkaart staat een niveauaanduiding. Één tekstballon is gemakkelijk, twee tekstballonnen is moeiljker.


Spelregels

Leg eerst de 6 X 20 kaarten met de tekstzijde naar beneden op of naast het spelbord. Voor aanvang van het spel gooit iedere speler met de dobbelsteen. De speler die de meeste ogen gooit mag het spel beginnen. De spelers plaatsen hun pion in het groene startvak.

Net als bij een ganzenbordspel gooien de spelers om de beurt met de dobbelsteen en doen het aantal stappen vooruit dat de dobbelsteen aangeeft.

Wanneer een speler op een vakje staat neemt hij een opdracht van die kleur, leest de opdracht hardop voor en antwoordt op de vraag. Na afloop wordt de kaart onderaan het overeenkomende stapeltje terug gelegd.

De rol van de begeleider bestaat erin bijkomende vragen te stellen, de andere spelers bij de vraag te betrekken zodat er een conversatie ontstaat over een bepaald onderwerp.

Indien de speler de vraag goed heeft beantwoord krijgt hij een beloningsring van die kleur. Hij plaatst die op zijn pion en de beurt gaat naar de volgende speler. Indien de speler de vraag niet
voldoende heeft beantwoord ontvangt hij geen beloningsring en gaat de beurt naar de volgende speler.

Indien de speler op gekleurd vakje komt waarvan hij de beloningsring al heeft gaat de beurt naar de volgende speler zonder dat er een opdracht moet genomen worden.

De spelers blijven de kring volgen in klokwijzerzin tot één van de spelers zes verschillende gekleurde ringen heeft verzameld. Pas dan mag hij naar "einde" gaan. Opgepast, indien die speler net de einde"voorbij is moet hij het hele parcours afleggen tot hij aan de ingang van "einde" komt. De speler moet niet het exact aantal ogen gooien om "einde" te bereiken.

Er zijn geen winnaars of verliezers in dit spel. Iedereen wint!

Algemene beoordeling van dit product: EQ Babbelspel

Dank je wel dat je jouw mening wilt geven over een van onze educatieve producten! Focus je bij het schrijven van je beoordeling op het educatieve product en je ervaringen ermee.

Helaas u heeft niet alle velden ingevuld, vergeet ook niet het aantal sterren niet op te geven!
Klik op de sterren om te beoordelen
Titel van de beoordeling
Uw beoordeling
Optioneel uw naam

Contact / informatie

Heeft u een educatieve vraag, bent u op zoek naar ander leerzaam / educatief speelgoed of komt u er niet uit. Neem dan contact met ons op via: de telefoon 06-34194014 / 06-55886699 contactformulier klik hier of mail ons op

Blijfwijs.nl

Weteringweg 1a
2641 KM  Pijnacker
Tel: 06-34194014 / 06-55886699
KvK: 71644075

Rekeningnummer: NL27 RABO 0330 1259 74
BTW: NL858794445B01
BIC: RABONL2U