Winkelmandje
Items: 0
Totaalprijs: € 0,00

Babbelspel Junior

Babbelspel Junior
Klik op de foto voor meer afbeeldingen

Babbelspel Junior afbeeldingen

Babbelspel Junior
Babbelspel Junior
Babbelspel Junior
Babbelspel Junior
Babbelspel Junior
Babbelspel Junior
Babbelspel Junior
Babbelspel Junior
Babbelspel Junior
Babbelspel Junior
Babbelspel Junior
Geschikt voor groep 1 t/m 3
€ 65,95
Aantal:

Het jonge broertje van het originele Babbelspel! Spelenderwijs leren kinderen sociale en emotionele vaardigheden ontwikkelen.

Ontwikkelikkelingsdoelstellingen voor muzische vorming komen uitgebreid aan bod: bewegen, drama, attitude en beeld. Dit spel gaat geen enkel onderwerp uit de weg en maakt gevoelige onderwerpen bespreekbaar.


Inhoud van de doos

1 vijver bestaande uit 13 puzzelstukken 
2 vishengels met magneet 
4 X 10 houten magnetische visjes 
4 X 40 opdrachtkaarten
1 handleiding


Doel van het spel

Het Babbelspel Junior nodigt kleuters op een speelse manier uit om de eerste sociale en inter-persoonlijke vaardigheden concreet te ontwikkelen en te oefenen en sluit perfect aan bij de ontwikkelingsdoelen muzische vorming voor kleuters. De domeinen beeld, drama, beweging en attitude komen uitgebreid aan bod in dit spel. De vaardigheden zijn opgesplitst in 4 rubrieken met elk hun eigen kleur. Per rubriek zijn er 10 visjes en 40 opdrachtkaarten, die afhankelijk van de duur van het spel allemaal of gedeeltelijk in de vijver gelegd kunnen worden.
Op de achterzijde van de opdrachtkaarten is telkens een niveau aangeduid (één visje = gemakkelijk, twee visjes = moeilijker). Op die manier kan de begeleider differentiëren naargelang het niveau van de spelers.


Het spel wordt gespeeld onder begeleiding en is bedoeld voor 2 tot 8 spelers van 4 tot 6 jaar.

De rol van de begeleider is bij dit spel van groot belang. Hij kan bijkomende, open vragen stellen om het gesprek te stimuleren maar ook andere kinderen uitnodigen om vragen te stellen aan de speler.

Het is geen competitief spel, er zijn geen winnaars en geen verliezers.

Iedereen die door dit spel te spelen een stap zet naar een betere communicatie is een winnaar. Wel moet elke speler trachten elk soort visje te bemachtigen, aldus elke soort opdracht goed uitvoeren en dus de verschillende vaardigheden ontwikkelen.



De 4 rubrieken zijn:

Spontaan praten over een bepaalde situatie (GROEN)
De speler krijgt een tekening te zien met een bepaalde situatie.
De speler vertelt spontaan over wat hij ziet. De begeleider kan bijkomende vragen stellen, bijvoorbeeld of deze situatie hem bekend voorkomt, hoe hij zich erbij voelt...

DOEL: Leren / durven praten in groep, spontaan praten,
inbeeldingsvermogen toetsen, beeldementen herkennen. 


Praten over jezelf (BLAUW)
De speler krijgt een vraag waarbij hij iets over zichzelf moet vertellen. Ook hier is het de taak van de begeleider om open vragen te stellen en de andere spelers te betrekken bij de opdracht.

DOEL: Leren / durven praten in groep over jezelf. Zelfexpressie. Gevoelens verwoorden.


Non-verbale opdrachten (ORANJE)
De speler beeldt, alleen of samen met andere spelers, iets uit of doet iets zonder woorden.

DOEL: Lichaamsexpressie ontwikkelen, durven uitbeelden. Herkennen van non-verbale emoties.
(De leerkracht kan het moeilijkheidsniveau optrekken door de opdracht in het oor van de speler te fluisteren en de andere kinderen te laten raden wat er uitgebeeld wordt.)


Verbale opdrachten (ROZE)
De speler krijgt een verbale (mondelinge) opdracht of vraag en voert die zo goed mogelijk uit of beantwoordt ze naar beste vermogen. Indien het om een doe-opdracht gaat mogen de andere spelers meedoen, maar het initiatief moet van de speler komen.

DOEL: Leren/durven zichzelf uiten/tonen in groep, een mening hebben over iets. Expressiemogelijkheden ontdekken. Creatief stem- en taalgebruik stimuleren.

Spelregels

Vooraleer het spel kan aanvangen, moet de vijver met de dertien puzzelstukken in elkaar gepuzzeld worden. Naargelang de gewenste duur van het spel legt de begeleider bij
aanvang van het spel een aantal visjes van elke kleur in de vijver (hoe meer visjes, des te langer duurt het spel).

De begeleider duidt iemand aan die mag beginnen vissen.
De spelers vangen nu om de beurt een visje uit de vijver. Nadat een speler een vis heeft gevangen, neemt hij een opdrachtkaart in dezelfde kleur als de vis. De begeleider leest de opdrachtkaart en helpt de speler op weg. Indien de speler de opdracht goed heeft uitgevoerd, mag hij het visje houden. Het spel is afgelopen als alle visjes uit het water zijn.


Belangrijke noot:

In dit babbelspel komen de meest uiteenlopende thema's aan bod
en het biedt de mogelijkheid om elk thema bespreekbaar te maken.

Naargelang herkomst, opvoeding, ervaring etc. zal het ene kind vertrouwd
zijn met een bepaalde situatie die voor een ander kind totaal
vreemd is. We raden de begeleider aan voor het spel de opdrachtkaarten
te bekijken en eventueel ongewenste kaarten uit het spel te
nemen. Zo is er bij de groene reeks bijvoorbeeld een tekening over
het thema dood en zwaarlijvigheid.

Algemene beoordeling van dit product:

Dank je wel dat je jouw mening wilt geven over een van onze educatieve producten! Focus je bij het schrijven van je beoordeling op het educatieve product en je ervaringen ermee.

 
Helaas u heeft niet alle velden ingevuld, vergeet ook niet het aantal sterren niet op te geven!
Klik op de sterren om te beoordelen
Titel van de beoordeling
Uw beoordeling
Optioneel uw naam
Andere beoordelingen:

Helaas geen beoordelingen gevonden, schrijf als eerste een beoordeling.

Ook educatief
speelgoed:

Contact / informatie

Heeft u een educatieve vraag, bent u op zoek naar ander leerzaam / educatief speelgoed of komt u er niet uit.
Neem dan contact met ons op via: de telefoon 040-2572162 contactformulier klik hier of mail ons op

Blijfwijs.nl

Kruis 23
5591 LA Heeze
Tel: 040-2572162
KvK: 17227847

 

Rekeningnummer: NL26 RABO 0107 6238 03
BTW: NL142566068B01
BIC: RABONL2U